اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

اصول-طراحی-غرفه-نمایشگاهی

فهرست مطالب

غرفه نمایشگاهی یکی از روشهای نمایش قدرت برند و نشان تجاری و ایجاد وجه تمایز در میان رقبا همچنین جلب توجه بازدیدکنندگان یک نمایشگاه است.برای بهره مندی از مزایای بیشمار ساخت غرفه نمایشگاهی ابتدا  افکار و ایده ها را در نظر بگیرید. نیازتون را به شکل منسجم و در قالب طراحی غرفه های نمایشگاهی تصویر کنید.

طراحی غرفه نمایشگاهی یکی از مهمترین مراحل در فرآیند مدیریت غرفه های نمایشگاهی است. این مرحله، باید تمام جوانب طراحی غرفه، از جمله هدف، مخاطب، محصول، دکوراسیون، پیام و تعامل با بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید.

غرفه نمایشگاهی و طراحی ان باید گویای ارزش برند و کالا یا خدمات شما باشد و این ارزش را به وضوح به بازار و بازدیدکنندگان نمایشگاه نشان دهد. سازه جذاب و چشم نواز پتانسیل جذب مخاطبین بالایی رو داره، بسیار بیش از اون که شما براش برنامه ریزی کردید و امادگیش رو دارید.
شما باید از نظر بصری جذاب و برجسته باشید تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. از رنگ های چشم نواز، نورپردازی مناسب و چیدمان هوشمندانه عناصر استفاده کنید تا غرفه خود را به یک نقطه کانونی در نمایشگاه تبدیل کنید.

اهداف-طراحی-غرفه-نمایشگاهی

مراحل طراحی غرفه نمایشگاهی

بصورت کلی فرایند طراحی غرفه نمایشگاهی را میتوان در 4 گام خلاصه کرد.

تعیین اهدف

اولین قدم در طراحی غرفه نمایشگاهی، تعیین هدف حضور شما در نمایشگاه است. به ما بگویید که کسب و کار شما می خواهد به چه چیزی برسد. پیام برندی که می خواهید از طریق غرفه نمایشگاه به بازدیدکنندگان منتقل کنید چیست. کلا هدف شما از حضور در نمایشگاه چیست. همچنین پاسخ به این نکات نیز حیاتی است که مخاطب هدف شما چه ویژگی هایی دارد. کدام گروه از بازدیدکنندگان پرسونای مخاطب هدف رو شامل میشود. همچنین تحلیل شما از رقبای تجاری حاضر در نمایشگاه حائز اهمیت است.

ایده اولیه

پس از انجام تحقیقات لازم، شروع به تولید ایده های اولیه برای طراحی غرفه خود کنید. در این مرحله نیاز هست که شما شرایط پلان غرفه، قوانین و مقرارت سالن های نمایشگاهی و محدودیت های ان را در کنار اطلاعات بدست امده از مرحله اول قرار بدید. نیازها و محدودیتها رو با هم تطبیق بدید، در نهایت از تصاویر، طرح ها و مدل های سه بعدی استفاده کنید تا ایده های خود را به تصویر بکشید.

بازخورد

ایده های اولیه خود را با سایر اعضای شرکت بررسی کنید. نظرات آنها را دریافت کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما به طور یکنواخت در طراحی حضور داشته باشد. از رنگ‌ها، لوگو و شعار برندتان به طور مشهود استفاده کنید. طراحی باید کاملا با اهداف شما هماهنگ باشد.

طرح نهایی

پس از دریافت یک طراحی جذاب، می توانید اقدام به تولید نهایی غرفه خود کنید. استفاده از طرح های گرافیکی جسور و خلاق، رنگ‌های جذاب و چیدمان‌ نوآورانه  غرفه پویا و کارمد خلق میکند. بررسی طرح نهایی را نگاهی به تمام موارد انجام دهید.

پروسه ساخت غرفه یک فعالیت تخصصی و پیچیده است و اکیدا توصیه میشه که از شرکتهای دارای صلاحیت و پیمانکاران دارای مجوز ساخت غرفه معتبر استفاده کنید.

ما در آژانس جامع خدمات نمایشگاهی به پشتوانه تجربه موفق سالیان فعالیت در این صنعت اماده ارائه کامل خدمات طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی هستیم.

نکات-طلائی-طراحی-غرفه-نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی و نکات طلائی

در فرایند طراحی و ساخت غرفه علاوه بر رعایت قواعد بازاریابی ایونت و رویداد مارکتینگ میباید نکات بسیاری را در نظر بگیرید و بر استفاده صحیح از این فاکتورها نظارت کنید. سعی کردیم مهم ترین موارد را براتون لیست کنیم.

برندینگ

رنگ های سازمانی را استفاده کنید تا غرفه شما شناخته شده تر باشه. مخاطبین  شما رو با این رنگها به خاطر بیارن و همچنین هویت برند را تقویت کنید.
اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما به طور یکنواخت در طراحی حضور داشته باشد.  لوگو، شعار و ایتمهای گرافیکی برندتان را به طور مشهود و بدون افراط استفاده کنید.
با طراحی یک غرفه جذاب و کارآمد، می توانید پیام خود را به طور موثر منتقل کنید و مخاطبین نمایشگاه رو تحت تاثیر قرار بدید.

گرافیک در طراحی غرفه نمایشگاهی

روی گرافیک تمرکز کنید تصاویر و گرافیک یکی از سریع‌ترین ابزارهای انتقال پیام، اطلاعات و ایده‌ها به جای قرار دادن ده‌ها خط متن، شبیه به ضرب المثل یک تصویر هزار کلمه است. با استفاده از تصاویر رنگارنگ، متمایز و با اندازه معقول که در یک مکان قابل مشاهده قرار گرفته اند، تأثیر بگذارید که به راحتی از فاصله دور قابل مشاهده است.

فضای باز و جریان تردد

دیوارهای بلند و موانع بصری را با وسواس ایجاد کنید تا غرفه شما باز و دعوت کننده به نظر برسد. فضایی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی وارد و خارج شوند و در سراسر غرفه حرکت کنند.
فضای موجود را برای جریان تردد، نمایش محصولات و عناصر تعاملی بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که فضایی مناسب و کافی برای حرکت راحت شرکت‌کنندگان وجود دارد. باید از فضای اختصاص داده شده بهینه استفاده کنید.

طراحی غرفه های نمایشگاهی و خلاقیت

مخاطب غرفه نمایشگاهی را از طریق جریانی خلاقانه و منطقی به سمت پیام و اهدافتان هدایت کند. مطمئن شوید که محصولات و فاکتورهای کلیدی به طور استراتژیک و هوشمندانه قرار داده شده‌اند تا توجه را جلب کنند.
ایده های خلاقانه استفاده کنید تا غرفه شما از سایر غرفه ها متمایز شود. از رنگ های روشن و شاد، نورپردازی مناسب و چیدمان هوشمندانه عناصر استفاده کنید تا غرفه خود را به یک نقطه کانونی در نمایشگاه تبدیل کنید.

غرفه متمایز، متریال متفاوت

هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین با مواد مختلف آزمایش کنید تا جذاب ترین غرفه نمایشگاهی را طراحی کنید بعنوان مثال:
برای صنعت پزشکی با استفاده از ایتمهای رفلکتیو برای ایجاد غرفه طراحی تمیز و مدرن استفاده کنید که نشان دهنده سبک این صنعت است.
در صنعت فناوری، برای طراحی جذاب تر از مواد آلومینیومی، کروم و یا متریالهای بتنی و اکسپوز استفاده میکنیم.

نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاه

بازی نور عنصر بسیار مهمی در طراحی غرفه نمایشگاهی است، نورپردازی مناسب می‌تواند جو کلی استند را بهبود بخشد. در نظر بگیرید که از چراغ‌های نقطه‌ای برای برجسته کردن نقاط کلیدی و محصولات استفاده کنید. از افکت‌های مختلف نورپردازی برای ایجاد یک اتمسفر پویا در غرفه کمال استفاده را داشته باشید.
اگر نورپردازی را به درستی اعمال کنید، زیبایی و حال و هوایی به فضا می بخشد. انواع مختلفی از نورپردازی وجود دارد که می توانید از آنها در غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید. هر نوع نورپردازی مزایای خاص خود را دارد. از نورپردازی عمومی برای روشن کردن کل فضای غرفه استفاده می شود.

نورپردازی میتواند برای ایجاد یک تجربه حسی در غرفه نمایشگاهی شما استفاده شود. به عنوان مثال، می توانید از نورپردازی رنگی برای ایجاد فضایی آرامش بخش یا هیجان انگیز استفاده کنید.
استفاده از نورپردازی برای بولد کردن محصولات یکی از کاربردهای اصلی نورپردازی در غرفه نمایشگاهی است. می توانید از نورپردازی موضعی یا تاکیدی برای برجسته کردن محصولات خود استفاده کنید.
برای ایجاد یک فضای دعوت کننده یا  Well come در غرفه نمایشگاهی از نورپردازی عمومی با رنگهای گرم برای ایجاد فضایی روشن استفاده کنید.

طراحی غرفه های نمایشگاهی و عناصر تعاملی

عناصر تعاملی را برای جلب توجه شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید. این می‌تواند شامل صفحه‌های لمسی، تجربیات واقعیت مجازی یا نمایش محصولات باشد. عناصر تعاملی یک تجربه به یادماندنی برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کنند.

غرفه را به فضایی برای تعامل با مخاطب تبدیل کنید. و از امکان ملاقات و ارتباط زنده با بازدیدکنندگان استفاده کنید و فرصتی جذاب برای ارائه دمو یا تست نمونه محصولات خود فراهم کنید.

اصول-طراحی-موفق-غرفه-نمایشگاهی

عوامل زیادی در طراحی و ساخت یک غرفه نمایشگاهی جذاب و کار امد دخیل هستند که رعایت این موارد و بکار بستن اونها ان نیازمند دانش، تجربه، تخصص و امکانات مرتبط هست.

 شما میتونید ساخت غرفه نمایشگاهی رو به آژانس جامع خدمات نمایشگاهی بسپارید. ما در آژنگ طرح رادیس غرفه ای با کیفیت و جذاب را در عین رعایت استانداردها و قوانین اماده میکنیم تا شما با خیال راحت به پیاده سازی استراژیهای فروش و تبلیغات کسب و کارتون بپردازید.

سوالی دارید که جوابی براش پیدا نمی کنید !

با ما در ارتباط باشید
خوشحال میشیم کمکتون کنیم.

Shopping Basket